Hoe het werkt

PepFlo koppelt ambitieuze studenten van alle type opleidingen aan serieuze bijbanen en opdrachten bij een breed scala aan organisaties.

Dat doen we als volgt:

Iedereen kan zich gratis bij PepFlo inschrijven. Graag zelfs!

Hoe groter ons netwerk, hoe groter de kans op een succesvolle match.

Vul het inschrijfformulier voor studenten of organisaties in en geef daarop aan waar je interesses liggen, welke vaardigheden je als student graag wilt ontwikkelen of welke eigenschappen je als organisatie zoekt in een werkstudent. Studenten uploaden ook hun cv.

Vervolgens zoekt PepFlo in haar netwerk naar een passende student/opdracht.

Jij hoeft zelf dus niets te doen!

We kunnen niet beloven dat we jouw droombaan of superstudent vinden, maar wel dat we niet zullen stoppen totdat we een succesvolle match hebben gevonden. Dus: klikt het niet? Geen zorgen.

PepFlo zoekt door totdat beide partijen tevreden zijn met de match.

Hebben we een succesvolle match, dan brengen we je in contact met de student/organisatie.

Jullie regelen daarna onderling de details van de samenwerking (werktijden, locaties, vergoeding).

PepFlo blijft wel altijd beschikbaar voor vragen en advies én ziet erop toe dat de afgesproken vergoeding redelijk is.

PepFlo makes it happen!

Empowers Students, Education & Business
PepFlo empowers Students, Education & Business

Kosten

Voor studenten is onze dienst­verlening gratis, organisaties betalen alleen een vergoeding per succesvolle match (no cure, no pay).

De matchmaking-fee bedraagt 500 euro (excl. btw).

Deze vergoeding ligt ver beneden de standaard markttarieven. Dat is een bewuste keuze. Wij willen het namelijk makkelijker maken voor organisaties om werk­studenten in te zetten en werken daarom zonder dure recruiters of detacheerders maar met een concreet en betaalbaar tarief. Dat is ook in ons eigen voordeel: hoe lager het tarief, hoe meer matches, hoe beter wij onze missie kunnen voltooien.

Voor ambitieuze studenten

Ben jij op zoek naar een serieuze bijbaan die aansluit bij je ambities en opleiding? Wil jij jezelf ontwikkelen vóórdat je de arbeidsmarkt opgaat?

Schrijf je dan vandaag nog in bij PepFlo (gratis) en wij koppelen jou aan de tofste en voor jou relevantste bijbanen binnen bedrijven, overheidsinstellingen, startups of Ngo’s. Niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je cv.

Tijdens de matchmaking kijken we niet naar welke werkervaring je al hebt opgedaan, maar juist naar welke interesses je hebt en welke vaardigheden je verder wilt ontplooien. Vervolgens zoeken wij in ons netwerk naar een bijbaan die daarop aansluit. Zo kun jij naast je studie serieuze werkervaring opdoen en ga jij straks beter voorbereid de arbeidsmarkt op.

NB: PepFlo werkt voor de matchmaking niet samen met onderwijs­instellingen en staat helemaal los van jouw opleiding. De bijbaan die je vindt via PepFlo doe je dan ook buiten je studie-uren om, bijvoorbeeld tijdens studievrije dagen, in je vrije tijd of tijdens een vakantieperiode.

Geïnteresseerd?
Klik hierboven op de button en schrijf je in. Het enige dat jij hoeft te doen is ons intakeformulier invullen en je cv uploaden. Daarna gaan wij meteen voor je aan de slag. Klinkt goed toch? We hopen van je te horen!

Voor vernieuwend onderwijs​

PepFlo wil graag een bijdrage leveren aan de praktijkervaring van studenten.

Waarom? Omdat PepFlo weet dat samenwerken met het bedrijfsleven een van de belangrijkste speerpunten binnen het onderwijs is, maar veel opleidingen te weinig tijd of middelen hebben om dit te realiseren. Hierdoor gaan veel studenten zonder relevante werkervaring de arbeidsmarkt op en dat is zonde én onnodig.

PepFlo springt bij waar het onderwijs handen te kort komt en helpt onderwijsinstellingen graag om hun opleidingen praktijkgerichter te maken. Daarom organiseert PepFlo samen met onderwijsinstellingen bedrijfsbezoeken en inhousedagen, zet ze een uitgebreid alumni-netwerk op en denkt ze actief mee over onderwijsvernieuwing.

Voor enthousiaste organisaties​

Nu al samenwerken met uw medewerker van 2022!

Het is een van de grootste uitdagingen. Goede medewerkers vinden en binden. En het liefst natuurlijk medewerkers met de juiste kennis, die passen binnen de organisatiecultuur en met de juiste drive en mindset.

De nieuwe generatie staat te trappelen om aan de slag te gaan, maar hoe bereik en behoud je hen in de dynamiek van deze tijd (digitalisering, automatisering, jobhoppen) en hoe speel je in op hun verwachtingen van en behoeften in werk?

In de War for Talent vist iedereen in dezelfde vijver. Hoe maak je het verschil in deze steeds schaarser wordende arbeidsmarkt? Gebruik maken van detacheerders of recruitment zijn veel geziene opties. Wel dure. De recruitmenttarieven reizen de pan uit, zonder verdere garantie op succes en langdurige samenwerking.

En daarbij, wat zegt een CV met werkervaring/ activiteiten zonder de toelichting of iemand dat leuk vond of juist niet?! En als je toch steeds langer moet werken, verder dan 67, kan je maar beter (gaan) doen wat je leuk vindt. Juist de mindset en de drive om te willen vernieuwen, verbeteren en versnellen is zo belangrijk is. Dit geldt voor zowel voor de student als de organisatie. Beiden moeten ze open staan voor ontdekking en ontwikkeling.

 

 

 

 

 

 

 

Hoe kan het anders, beter, leuker en goedkoper?

In de traditionele situatie volgt de student een opleiding en vult daar zijn of haar rugzak met kennis. Vervolgens start de student bij een organisatie en leert hoe organisaties werken. Hoe hij/zij moet omgaan met collega’s, cultuur en hiërarchie. Gemiddeld investeert een organisatie vervolgens 2 tot 3 jaar in een starter op de arbeidsmarkt, voordat hij volledig inzetbaar is (zie infographic).

Het kan ook anders. Zorg dat je het nieuwe talent eerder ontmoet!

Creëer een werkstudentplek (bijbaan). Wen en snuffel aan elkaar. Op korte termijn pluk je er de vruchten van:

·       De student brengt verfrissende dynamiek en nieuwe kennis met zich mee;

·       Er is meer uit stages en afstudeeropdrachten te halen omdat de student door de bijbaan al bekend is met de organisatie;

·       Je werkt aan employer branding / naamsbekendheid (mond op mond reclame onder studenten);

·       én je realiseert een actieve werving van toekomstige starters mét werkervaring!

 

PepFlo laat het didactische aan het onderwijs en het ondernemen aan de bedrijven. Maar we zien wel de kans om ‘het gat’ te dichten. Wij bouwen de brug tussen het einde van de studie en het begin van de loopbaan.

 

Shopping Basket